Průzkum spokojenosti - výsledky
Průzkum spokojenosti se službami každých pět let patří ke standardům pro dobrou knihovnu.
Ten poslední probíhal v roce 2016.
Dotazníky na dvě normostrany byly k dispozici online a také přímo v knihovně. Jejich vyplnění nezabralo více, než dvě minuty času.
Některé otázky byly konkrétní, jiné hodnotily naše služby známkami jako ve škole 1 - 5.
Respondentů bylo 144 a jejich názory jsou pro nás velmi důležitou zpětnou vazbou.
Nejvíce z nich patří do věkové hranice nad 60 let, pouze 10 z nich bylo do 30 let. Logicky tedy navštěvují nejvíce dospělé oddělení. Plánovaný průzkum ve školách mezi teenagery a studenty znemožnil covid, takže ty výsledky jsou tím také trochu zkreslené, protože jinak je ve statistikách 37% čtenářů do 29 let, 32% od 30 do 59 let a 31% od 60 let.
Převážná většina čtenářů odpověděla správně na dotaz, který jediný den v týdnu je knihovna uzavřena pro veřejnost (úterý).
Provozní doba vyhovuje na jedničku 106 čtenářům. Někteří by uvítali například otevírací dobu do 18 hodin, případně otevřeno přes poledne a také více než jedno dopoledne na dětském oddělení.
Dvě třetiny respondetnů hodnotí jedničkou výběr knih a časopisů.
Registrační poplatek 160,- Kč za rok hodnotí jedničkou (levné) více než polovina čtenářů.
Ptali jsme se i na sociální sítě a web knihovny. Čtenáři obsah chválí, oceňují soutěže a někteří by uvítali více postů a informací ze světa knižních novinek a zajímavostí.
Polovina čtenářů pravidelně využívá přihlašování do čtenářského konta na webu knihovny.
Pouze 27 respondentů vyzkoušelo čtečku e-knih, ale výběr e-knih v on-line katalogu knihovny je hodnocen velmi kladně, známkami 1 – 2.
Ptali jsme se také na to, zda by návštěvníci knihovny uvítali nové kulturně-vzdělávací programy. Třetina odpověděla, že ano. Na jaká témata? Vzdělávání seniorů, cokoli kolem hudby, esoterika,
kurz efektivního rychločtení, kurz tvůrčího psaní, literární besedy s regionálními autory, ovládání PC, chytrých telefonů pro seniory, programy pro děti, přednášky se spisovateli, semináře ohledně komunikace a sebepoznání. Rozhodně víme, že máme z čeho vybírat při plánování akcí na další rok.
Ptali jsme se i na to, jak respondenti hodnotí propagaci a image knihovny. Celkem127 z nich ji hodnotí krásnou jedničkou. Stejně kladně je hodnocena i přístavba knihovny.
Důležité pro nás bylo také zjistit, z jakého propagačního zdroje jsou uživatelé knihovny nejčastěji informováni o akcích knihovny. Nejvíce z nich čerpá novinky z webu knihovny, pak z Dačického zpravodaje, ze sociálních sítí a také z nástěnky v knihovně.
Děkujeme všem čtenářům, kteří nám poskytli cenné informace a postřehy, protože se neustále snažíme vytvořit uživatelsky příjemné prostředí služeb knihovny tak, aby vyhovovalo co nejvíce uživatelům.
Datum poslední aktualizace: 3. 9. 2021 13:45